User:Paulest

From OpenStreetMap Wiki
Jump to navigation Jump to search
Me!
OSM Logo This user submits data to OpenStreetMap under the name
Paulest.
Flag of Germany.svg This user hails from Germany
Bike Paulest
is a bicyclist.
JOSM Paulest submits data to OpenStreetMap using JOSM.
Babel user information
de-N Dieser Benutzer spricht Deutsch als Muttersprache.
en-3 This user has advanced knowledge of English.
es-1 Esta persona tiene un conocimiento básico del español.
Users by language


Ich bin Paulest, habe Vermessung/Geoinformatik an der Hochschule für Technik in Stuttgart studieren und beschäftige mich mit Openstreetmap und anderen Open-Source Themen im Geobereich wie z.B. QGIS.

Ich bin im FOSSGIS e.V. aktiv.

Sprachen: deutsch, englisch und ein wenig spanisch.

Mappen: Eigentlich überall auf der Welt und mappe im Moment hauptsächlich im Amazonasgebiet.

Vorträge: Ja da ich an der Hochschule für Technik gearbeitet habe, habe ich schon verschiedene Vorträge zu OSM und QGIS gehalten, jetzt versuche ich auch hier Vorträge zu diesen Themen zu halten. Auch in Kolumbien habe ich schon zwei Vorträge zu OSM gehalten.

I am Paulest, I studied Surveying and Geoinformatics at the university of applied science Stuttgart. I am not only engaged with Openstreetmap, I am also interested in other Open-Source topics in the geo topic i.e. QGIS.

I work also in the FOSSGIS e.V.

Languages: german, english and a bit spanish

Mapping: The whole world but at the moment mainly in the Amazonas region.

Talks: Yes, I worked at an university so I made talks about OSM and QGIS. I try to make talks here in Kiel. Also in Colombia I made two talks about OSM.