Pl:Tag:craft=beekeeper

From OpenStreetMap Wiki
Jump to: navigation, search


Dostępne języki — Tag:craft=beekeeper
Afrikaans Alemannisch aragonés asturianu azərbaycanca Bahasa Indonesia Bahasa Melayu Bân-lâm-gú Basa Jawa Baso Minangkabau bosanski brezhoneg català čeština dansk Deutsch eesti English español Esperanto estremeñu euskara français Frysk Gaeilge Gàidhlig galego Hausa hrvatski Igbo interlingua Interlingue isiXhosa isiZulu íslenska italiano Kiswahili Kreyòl ayisyen kréyòl gwadloupéyen kurdî latviešu Lëtzebuergesch lietuvių magyar Malagasy Malti Nederlands Nedersaksies norsk norsk nynorsk occitan Oromoo oʻzbekcha/ўзбекча Plattdüütsch polski português română shqip slovenčina slovenščina Soomaaliga suomi svenska Tiếng Việt Türkçe Vahcuengh vèneto Wolof Yorùbá Zazaki српски / srpski беларуская български қазақша македонски монгол русский тоҷикӣ українська Ελληνικά Հայերեն ქართული नेपाली मराठी हिन्दी অসমীয়া বাংলা ਪੰਜਾਬੀ ગુજરાતી ଓଡ଼ିଆ தமிழ் తెలుగు ಕನ್ನಡ മലയാളം සිංහල ไทย မြန်မာဘာသာ ລາວ ភាសាខ្មែរ ⵜⴰⵎⴰⵣⵉⵖⵜ አማርኛ 한국어 日本語 中文(简体)‎ 吴语 粵語 中文(繁體)‎ ייִדיש עברית اردو العربية پښتو سنڌي فارسی ދިވެހިބަސް
+/- craft=beekeeper
(rzemiosło=pszczelarz)

Imker bei der Kontrolle und Säuberung eines Bienstocks.JPG



Opis znacznika
Pszczelarz w trakcie pracy.
Kategoria: Rzemiosła

Wikidane
Wikidata-logo.svgQ852389

Przydatne oznaczenia:


Elementy

Może być przyporządkowany do punktu Nie może być przyporządkowany do drogi Może być przyporządkowany do obszaru Może być przyporządkowany do relacji

Statystyka użytych oznaczeń:

Status: Używany Status: In Use
Filtrowanie danych używając Overpass turbo:
Filtrowanie danych OSM z tym tagiem, używając Overpass turbo (via overpass turbo - help)
Propozycje:
Proposed_features/apiary

craft=beekeeper - służy do oznaczania gospodarstwa pasiecznego, pasieki.
Gospodarstwo pasieczne to miejsce gdzie pszczoły są celowo hodowane w tzw. pniach w celu pozyskania miodu, wosku, propolisu, pyłku kwiatowego, jadu pszczelego itd:.. Produkcję ze względu na intensywność możemy podzielić na:

  • chów (amatorska pasieka)
  • hodowlę (profesjonalna pasieka towarowa)

Ze względu na: przepszczelenie okolicy, intensywność produkcji, zmianami w strukturze zasiewów i zagospodarowania przestrzeni, sezonowość pożytków: pszczelarz często współpracuje z rolnikami, leśnikami, sadownikami itd:. Pszczelarze przeważnie sprzedają swoje produkty lokalnie.

Mapowanie

Umieść węzeł tam gdzie znajduje się pasieka lub utwórz obszar przedstawiający teren zajmowany przez pasiekę. Dodajemy znacznik craft=beekeeper

  • name=* nazwa pasieki
  • addr=* adres domu, gospodarstwa pasiecznego
  • website=* jeśli posiada stronę internetową

Dalsze opcjonalne tagi:

  • capacity=xxx - jaką ilością rodzin pszczelich dysponuje gospodarstwo (liczba)
  • seasonal=yes - dla pasieki wędrownej
  • ref=xxx - Tutaj wpisujemy "Weterynaryjny Numer Pasieki" (który możemy znaleźć np na słoiku z miodem).

landuse=apiary - użyjemy do oznaczania obszaru na którym znajduje się pasieczysko, toczek. W skład jednego gospodarstwa pszczelego może wchodzić kilka pasieczysk.

Budynek z zapleczem technicznym pszczelarza możemy oznaczyć building=farm_auxiliary albo po prostu building=yes Poszczególne pnie można tagować man_made=beehive (jednak praktycznie nie wnosi to żadnej wartości, gdyż pszczelarz swobodnie dysponuje pniami)

Dla muzeum pszczelnictwa możemy użyć:
tourism=museum
museum=apis mellifera.

Ikona

Jt biene.png

Zdjęcia

Zobacz też