Pl:Tag:craft=beekeeper

From OpenStreetMap Wiki
Jump to navigation Jump to search
Public-images-osm logo.svg craft = beekeeper
(rzemiosło = pszczelarz)
Imker bei der Kontrolle und Säuberung eines Bienstocks.JPG
Opis
Pszczelarz w trakcie pracy. Edit or translate this description.
Grupa: Rzemiosła
Używane do tych elementów
może być przyporządkowany do punktunie może być przyporządkowany do liniimoże być przyporządkowany do obszarumoże być przyporządkowany do relacji
Przydatne kombinacje
Status: w użyciu

Wikidane

craft=beekeeper - służy do oznaczania gospodarstwa pasiecznego, pasieki.

Opis obiektu

 Pszczelarz
Gospodarstwo pasieczne to miejsce gdzie pszczoły są celowo hodowane w tzw. pniach w celu pozyskania miodu, wosku, propolisu, pyłku kwiatowego, jadu pszczelego itd:.. Produkcję ze względu na intensywność możemy podzielić na:

  • chów (amatorska pasieka)
  • hodowlę (profesjonalna pasieka towarowa)

Ze względu na: przepszczelenie okolicy, intensywność produkcji, zmianami w strukturze zasiewów i zagospodarowania przestrzeni, sezonowość pożytków: pszczelarz często współpracuje z rolnikami, leśnikami, sadownikami itd:. Pszczelarze przeważnie sprzedają swoje produkty lokalnie.

Mapowanie

Umieść węzeł tam gdzie znajduje się pasieka lub utwórz obszar przedstawiający teren zajmowany przez pasiekę. Dodajemy znacznik craft=beekeeper

  • name=* nazwa pasieki
  • addr=* adres domu, gospodarstwa pasiecznego
  • website=* jeśli posiada stronę internetową

Dalsze opcjonalne tagi:

  • capacity=xxx - jaką ilością rodzin pszczelich dysponuje gospodarstwo (liczba)
  • seasonal=yes - dla pasieki wędrownej
  • ref=xxx - Tutaj wpisujemy "Weterynaryjny Numer Pasieki" (który możemy znaleźć np na słoiku z miodem).

landuse=apiary - użyjemy do oznaczania obszaru na którym znajduje się pasieczysko, toczek. W skład jednego gospodarstwa pszczelego może wchodzić kilka pasieczysk.

Budynek z zapleczem technicznym pszczelarza możemy oznaczyć building=farm_auxiliary albo po prostu building=yes Poszczególne pnie można tagować man_made=beehive (jednak praktycznie nie wnosi to żadnej wartości, gdyż pszczelarz swobodnie dysponuje pniami)

Dla muzeum pszczelnictwa możemy użyć:
tourism=museum
museum=apis mellifera.

Ikona

Jt biene.png

Zdjęcia

Zobacz też